Saturday, December 4, 2010

Setelah Sekian Lama

"Bila la nak update blog ni?"getus hatiku.....hehehe...akhirnya aku dapat jugak peluang nak update blog aku yang tak seberapa ni.
Kali ni aku nak start dengan raya haji aku kat sini.Camna nak describe ye.Macam biasa la.Pagi2,mesti la pegi sembahyang sunat aidiladha.Tahun ni kiranya tahun kedua aku beraya haji bukan dengan keluarga.Tahun pertama waktu aku SPM aritu.Tak rasa apa-apa pun waktu tu.Tapi kali ni terasa la jugak.Mungkin sebab kali ni memang berjauhan betul2 dengan keluarga, tak tahu lagi bila nak pulang ke kampung halaman.kalau ada rezeki sampailah aku.Ni la nasib seorang perantau.(Syahdu gila ayat ni). Ni gambar lepas sembahyang raya.Semua nampak ceria ja kan?Padahal semua sedang menyembunyikan perasaan sedih dalam hati.Hehehe.
Selain daripada beraya,kami pun ambil kesempatan melancong akibat cuti yang agak panjang.Oleh itu, member aku telah pun menempah sebuah bas.Kebetulan,diorang ada menyimpan nombor seorang pemandu bas unversiti.Jadi,kami mengumpulkan rakan-rakan yang lain yang nak mengikuti pakej ni.Dengar macam grand ja kan?Kami pergi meancong dua tempat ja sebab atas cadangan untuk sehari ja.Kami pergi main "paintball" dan Laut Mati.




Memang first experience la main "paintball" ni.Seronok walaupun kena headshot sekali.Sedih gila.Nak kena practise lagi lepas ni.Kat Laut Mati plak,kami mandi.Pada pertama kalinya,kami menyelam dengan seronoknya,tiba-tiba terasa mata sangat pedih.Memang tak boleh menyelam.Mengikut kata-kata member,akibat terlalu masin,air tu jadi asid.Tapi kepedihan tu sementara la.Yang seronoknya,orang yang tak pandai berenang macam aku ni,tiba-tiba jadi Danial Beego(perenang Malaysia).Kira seronok la dapat cipta sejarah camtu.Hehehe.
Secara keseluruhannya,percutian ni memang bes sebab memang terasa rapatnya ukhuwah antara kami yang akan menghadapi lebih kurang 6 tahun lagi di sini.Memang terasa macam adik-beradik.Harap-haraplah ukhuwah ni akan berpanjangan.Sekian......

No comments:

Post a Comment