Tuesday, October 5, 2010

Bermula Di Sini..

Fuhh...Sudah sekian lama aku meninggalkan laman blog ni....hehehe...hari ni genaplah 16 hari aku menjejakkan kaki di bumi Jordan ni.....namun banyak benda aku belajar...maklumlah pertama kali di bumi orang len....aku pun nak amik kesempatan ni nak ceritakan pengalaman aku dari mula...
Cerita ni bermula dengan aku menaiki kapal terbang MAS yang take off pada jam 6.30 pagi waktu malaysia....bes la jgak...dah la pertama kali naik kapal terbang,naik yang bahagian business class plak tu...teruja gila..perjalanan yang agak jauh tu memang tidak menidurkan aku.....aku tengok movie yang banyak...tapi tak abih pun...
Aku sampai di Jordan lebih kurang 9.30pagi waktu Jordan...setelah melihat pada jam malaysia,tahulah aku yang malaysia cepat 5 jam berbanding sini....setelah memijakkan kaki di bumi yang lain ni,aku disambut oleh duta Malaysia dan wakil KPT di Jordan.....lepas kami ambik beg aku,kami disambut oleh AJK Sambutan Pelajar Baru...Kami naik bas JUST ke Irbid dan sampai di sana lebih kurang jam 4.00 petang....sepanjang perjalanan aku tidur ja...sebab tak tidur atas flight...sapa suruh...
Pelajar2 JPA sekalian diletakkan di rumah transit sebelum diletakkan di rumah sendiri sebab beberapa masalah teknikal..jadi rumah tak cukup...
Kami dibawa ke JUST pada hari keempat kami di sini mengambil ujian komputer dan ujian Bahasa Inggeris.Memang rasa teruja gila dapat masuk universiti....rasa puas hati....rasa sekejap ja lagi aku akan bergelar doktor...cewah...padahal aku ada 6 tahun lagi nak struggle kat sini....lama jugak tu....
Alhamdulillah....aku melepasi semua ujian tu.....dengan itu, aku takn payah amik kelas komputer dan amik kelas bahasa inggeris untuk satu semester ja....taklah letih sangat untuk first year ni
Hari pertama aku masuk lecture agak pening sikit...sebab lecturer cakap bahasa inggeris sekali bahasa arab....tapi lama kelamaan aku dah jadi ok dah...yang mana yang tak brapa ok tu,kenalah studi sniri...huhuhu...aku rasa stakat ni dulu kot coretan aku...nanti aku cerita lagi...

No comments:

Post a Comment